15. nap

Mindig vannak kaja korszakaim, amikor teljesen rá vagyok cuppanva egy adott ételre, vagy alapanyagra. Biztos a szervezetem hiányol valamit, és azt a kívánt ételben találom meg- gondolhatnánk, de bevallom sokszor azért vagyok oda ételekért, alapanyagokért, mert hamar jól lehet velük lakni, nem kell hozzá sátor tábort szervezni a konyhában, és még finomak is. Ilyen volt az elmúlt időszakban a szamóca, mostanában az olajos hal, és a zeller is. 

Ez utóbiból múltkor készült chips, most meg sajtos tócsni. A receptet még SZafinál láttam, olyan elven működik, mint a karfiol pizza- a zöldséget ez esetben megfőzzük, majd aprítóban sajttal, fűszerekkel összedolgozzuk és megsütjük. Én most kevesebb sajtot raktam bele, kicsit plötyibbre is sikeredett, úgyhog inkább tallért lett, mint golyó, viszont nagyon finom önmagában is, de hús mellé meg aztán külön remek.

 

Tehát a hozzávalók:

1 közepes méretű zeller -kb 340g (én mondjuk lusta voltam méricskélni, szóval csak így szemmértékre nyomtam, de az én zellerem így szerintem több is volt. Egyébként működik más zöldségekkel is: répa, brokkoli, karfiol stb.)

130g reszelt trapityu

fűszerek: én 1 nagy gerezd fokhagymát reszeltem bele, egy kis sót és borsot dobtam még bele, de ennek tényleg csak a fantáziánk szab határt

A zellert fedő nélkül, feldarabolt állapotában épp, hogy puhára főztem. Aprítóban hozzátettem a leresztelt sajtot, fűszereket, majd összedolgoztam. A masszából golyókat formáztam (amelyek aztán kicsit placsnivá folytak) olajsprayvel megfújkáltam, és ahogy a recept is írja előmelegített sütőben, 200 fokon, hőlégkeveréses fokozaton kb 20 percig sütöttem. (az eredeti receptet itt találod)

gombocok.JPG

A gombócok nyersen

sult_gomb.jpg

és megsülve

 

Reggeli: 2 tojásos rántotta, zöldségekkel

Tízórai:2 pici őszibarack

Ebéd: kakukkfüves grillezett csirkemell falatok, zeller tócsnival, paradicsommal

Uzsonna: zeller tócsni

Vacsora: 2 szelet paleo kenyér, sonka, zöldségek