14. nap

A bakancslistám egyik tétele a tökéletes édesburgonya chips, ami kevés zsiradékban sül és ropogós. Próbáltam már mindenhogyan- gyalulás után egy kanál olajat rádobva, vagy olajspray-vel befújva, de a végeredemény mindig egy sminklemosó vattára hasonlító valami volt. Plötyi és nem finom.

Tegnap 2 új módszert is kipróbáltam. Valahol olvastam, hogy saslik pálcikára felfűzve, pici olajjal megkenve milyen jól megsülnek az édesburgonya karikák. Nos, az olajat lehagytam (ebben volt nem kevés szándékosság) majd cirka 25 perc alatt, 140 fokon "megsütöttem" egy adagot a sütőben. Ok, ez inkább csak aszalás egyébként, ropogósnak ropogós, de a látványa...erre mondaná Apukám, hogy kiklopfolt egérsz*r megsütve. Eleve az aszalás miatt a víz távozott belőle, így felére csökkentek a karikák. A következő adagot már kókuszzsírban sütöttem ki, na ennek nem csak a látványa, hanem az íze is teljesen chips élmény volt. Igaz, ez tartalmazza így a legtöbb zsiradékot, viszont talán a kókuszzsír nem annyira gáz, mint a sima napraforgó olaj. SZóval ha valaki rendelkezik a tökéletes zöldség chips receptjével, ami nem egy serpenyő olajban sül, az ne tartsa magában. 

Reggeli: 2 szelet paleo kenyér, sonka, paradicsom

Tízórai:-

Ebéd: lencse főzelék, pár kocka csirkemell

Uzsonna: 2db barack

Vacsora: saláta sonkával, 1 szelet paleo kenyérrel, egy marék zöldség chips

img_3368_2.jpg

Édesburgonya chips: bal oldali- olajban sütve, jobb oldali- saslikpálcán szárítva