16.nap

Most mondanám, hogy egy kikandikálló lábujjú, fűzős cipős konyhásnéni veszett el bennem, aki szemrebbenés nélkül 'riszájklingol" bármilyen kaját, mert, mint tudjuk a menzás kaja nem vész el, csak átalakul, de mint számomra is kiderült, ezt a skillt még fejlesztenem kell magamban. Erre akkor jöttem rá, amikor a minap a költséghatélkonyság és time management oltárán áldozva, a vasárnapi maradék lencsefőzelékből akartam levest csinálni, mert ahhoz kevés volt, hogy magában egyem, de kaját meg ugye jó lenne nem kidobni. Természetesen ott bukott meg a dolog, hogy amikor készítettem az aznapi ebédemet, teljesen megfeledkeztem róla, így nem lett újrahasznosított levesem.

Egyébként nem tudom más hogy van vele, de én pl. nem szeretem ugyanazt az ételt enni 2-3 napig. Az persze más kérdés, hogy ezt csinálom, mert egyrészt nem vagyok egy álruhás Jamie Oliver (bár a pufók kis orcám egy ideje már megvan hozzá), akinek már az oviban is tésztaszűrő volt a jele és csak a fakanál bábokkal volt hajlandó játszani, másrészt a főzés retekkel jár, és hiába high-tech a környezet, robotgépekkel, programozható sütővel, mosogatógéppel, valahogy egyik sem tisztul magától, nem pakolódik bele a csetres, majd ki onnan a helyére, szóval a főzés nyomainak eltakarítása sokszor sokkal tovább tart és fárasztóbb, mint maga a főzés, és ezt én annyira nem szeretem.

No most, hogy így elárultam miért nem fognak mostanában felkérni gasztro nagykövetnek, álljon itt egy sima, mentes piskóta recept, külön ajánlva A.-nak, egyik legkedvesebb barátnőmnek. Szerintem a legegyszerűbb mentes sütemény, ami számomra nagyon hasonlít a sima liszttel készült piskótához (ami nem nagy kunszt, lévén csak a liszt más). Ebből csináltam már tortát, de kókuszos-csokis sütit is. Igazi megmentő, ha gyorsan ennék valami édeset.

 

Piskóta

8 ek mandulaliszt (én sima, olajmentesítettel csináltam)

2 ek kakaópor (ha kakaósat akarunk)

4 ek eritrit (vagy több, szerintem így még éppen édeskés)

6 db tojás

1 kk szódabikarbóna

kb. fél deci víz (ha eritrit/xilit helyett mézet használunk, akkor ez el is hagyható, a lényeg, hogy ne legyen darabos a massza, amibe a tojásfehérjét keverjük)

A tojások sárgáját az eritrittel habosra keverjük, majd a kakaót, szódabikarbónát, a mandulalisztet hozzádjuk, és annyi vizet, hogy  a massza ne legyen darabos, és a felvert tojásfehérjéket könnyedén hozzá tudjuk keverni kézzel, a habot minél kevésbé összetörve. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntve, előmelegített 180 fokos sütőben 15 percig sütjük.

(Képet meg simán szúrnék ide, de valamiért elforgatja jobbra amikor feltöltöm, és gőzöm nincs, hogy kell visszaforgatni.)

 

Mai menü:

Reggeli: 2 szelet paleo kenyér, sonka, sajt, paradicsom

Tízórai: egy marék cseresznye

Ebéd: zeller tócsni, grillezett csirkemellel, vegyes salátával

Uzsonna: maradék 2 db zeller tócsni, egy kis szelet "pucér" piskóta

Vacsora: 2 szelet paleo kenyérből kolbászos, sajtos melegszendvics